Leverans- och köpvillkor

Hur lång tid tar det?

Räkna med att leveransen kan ta cirka 3–5 dagar. Vid vissa större helger och under sommaren kan det ta upp till två veckor. Större förseningar av leverans meddelas per e-post.

Har du bråttom?

Det enklaste sättet att få information från Datainspektionen är att läsa på vår webbplats. Leta på våra olika faktasidor och på Frågor och svar. Alla våra broschyrer, blanketter och annat går förstås också att ladda ner i pdf-format.

Kostnader

Alla våra trycksaker är gratis. Om du beställer fler än 50 ex. av en trycksak tillkommer däremot en administrationsavgift på 100 kr. Kostnad för porto tillkommer om den överstiger 100 kr. Vid beställning utanför Sverige tillkommer 75 kr per order. Moms ingår i alla kostnader. Vi accepterar inte checkar.

Kan man betala dessa kostnader med kort i butiken?

Vi försöker hålla vår beställningstjänst så enkel som möjligt. Därför har vi valt att inte ha kortbetalning.

Behandling av personuppgifter

När du beställer tryckt informationsmaterial från Datainspektionens beställningstjänst sparar vi dina person- och orderuppgifter i ett kundregister. Det handlar om vad du heter, din adress, e-post, telefonnr och vad du har beställt. Dina uppgifter används framförallt för att expediera din beställning men kan dessutom eventuellt användas för att informera dig om nytt informationsmaterial från Datainspektionen. Uppgifterna sparas inte längre än ett år. I de fall vi tar betalt för materialet sparas fakturaunderlaget enligt gällande bokföringsregler. Du har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas om dig hos Datainspektionen. Vill du veta om Datainspektionen behandlar personuppgifter om dig, skicka en undertecknad begäran till oss. Genom att använda beställningstjänsten för att beställa trycksaker samtycker du till att Datainspektionen behandlar dina personuppgifter på ovanstående sätt.

Frågor? Mejla till:

bestallning@datainspektionen.se